6 Mart 2011 Pazar

İstanbul Lisesi 8. Kısa Film Yarışması


Bugün, İstanbul Erkek Lisesi Sinema Kulübü öğrencisi Ezgi'den bir mail aldım. 8. Kısa Film Yarışmaları hakkında bana bir bülten yollamış ve ben de bunu sitemde paylaşmaktan mutluluk duyacağımı söyledim. 2 sene önce benim de bir arkadaşım İstanbul Lisesi'nin bu yarışmasına benim oynadığım bir kısa film ile katılmıştı. Gençleri böylesine güzel bir projeye 8 yıldır teşvik eden İstanbul Lisesi'ni yürekten tebrik ediyorum. Lise, insanın düşüncelerinin şekillenmeye ve oturmaya başladığı en önemli dönemdir ve bu süreçte gençlerin bir şeyler yaratması ve bu yarattıkları şeyleri kitlelere sunması bence çok önemlidir. Benim okuduğum okulda sinemaya değil, müziğe çok yoğunlaşılmıştı ama ben ikisini de çok sevdiğimden lisede müzikle ilgilenip üniversitede sinema televizyon okumaya karar verdim. Eğer lise zamanında bizi sinemaya yönlendirselerdi eminim ki daha çok insan ilgilenir ve bu güzel aktivitenin bir parçası olmak isterdi. Bence bu yazıyı okuyan ve imkanı olan arkadaşlar mutlaka bu yarışamaya katılmalılar. Her şeyden önce, gerçekten ilginiz varsa, çok büyük tecrübe olur sizler için.
Buyrun detaylar;

İstanbul Lisesi Liseler Arası Kısa Film Yarışması tüm lise öğrencilerini film çekmeye davet ediyor.

İstanbul (Erkek) Lisesi, 7 sene önce düzenlemeye başladığı Liseler Arası Kısa Film Yarışması'nı bu sene de kaldığı yerden tüm hızıyla devam ettiriyor. Yarışma Türkiye'de düzenlenen ilk ve tek liseler arası kısa film yarışması olma özelliğine sahip. Geçtiğimiz sene Türkiye'nin dört bir yanından toplam 124 filme ev sahipliği yapan yarışma, bu sene daha çok gence ulaşmayı amaçlıyor. Yarışma, öğrencileri genç yaşta sinemaya yöneltiyor ve onlara sinema sevgisi kazandırmayı hedefliyor, bu sayede Türk Sinemasının geleceğine katkıda bulunmayı amaçlıyor. Kısacası Türk Sineması'nın geleceğini arıyor! Sinema çevreleri tarafından büyük beğeni toplayan “İstanbul Lisesi Liseler Arası Kısa Film Yarışması”, genç yönetmen adaylarına güzel fırsatlar tanıyor, gençlerle ustaları bir araya getiriyor ve tüm liseli gençleri kısa film çekmeye davet ediyor.

Yarışma jürisinde; oyuncu Ahmet Mümtaz Taylan, Ruhi Sarı, Hasibe Eren, Bennu Yıldırımlar, Özge Özberk; yönetmen Selim Demirdelen, Selim Evci, Haşmet Topaloğlu; İstanbul Üniversitesi öğretim üyesi Doç. Dr. Ceyhan Kandemir, Altyazı Dergisi Yazı İşleri Müdürü Nadir Öperli ve İELEV Genel Müdürü Kemal Kafadar yer alıyor.

Jüri değerlendirmesi sonucunda birinci seçilen filmin yönetmenine HD kamera, ikinciye dijital fotoğraf makinesi, üçüncüye IPOD ve mansiyon olarak DivX DVD Oynatıcı gibi çeşitli ödüller veriliyor.

Son katılım tarihi 6 Mayıs 2011!

Yarışma sonuçları, genç sinemacı öğrencilerin ustalar ile bir araya geleceği ve ödüllerin sahiplerini bulacağı, haziran ayının ilk haftasında gerçekleştirilecek olan ödül gecesinde açıklanacak.

Yarışma süreci, katılım şartları, ön başvuru ve iletişim için tüm bilgi ve gelişmelere İstanbul Lisesi Sinema Kulübü internet sitesinden ulaşabilirsiniz.

www.ielsinema.com

Okul Telefonu: 0(212) 514 15 70


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder